fredag 27 mars 2009

Fortsätt dialogen: - Vad var det som hände?

- Det står i rapporten att du medger att du lyfte upp Lenita Stefansson och slängde ner henne i återvinningscontainern för...ehhh...papperskartonger eftersom hon hade påpekat att du slängde en yougurtpaket i återvinningen utan att skruva bort plastkorken. Varför gjorde du det?
- Jag glömde bort det.
- Va?
- Korken. Jag glömde ta bort korken.
- Jag menar inte korken.
- Nä det var det jag menade.
- Va?
- Att den är oviktig i sammanhanget.
- Vilket sammanhang?
- Det här. Och det på tippen.
- Nu släpper vi det där med korken.
- Exakt.
- Va? Lägg av med det där. Varför slängde du henne bland pappersförpackningarna?
- Jag tänkte att hon kunde skada sej om jag slängde henne i bingen med konservburkar.
- Jag menade...
- Jag vet vad du menar.
- Kan du tänka dej att svara lite bättre då?
- Jovisst, men jag tror inte du begriper ändå. Jag blev förbannad helt enkelt.
- Och då brukar du slänga den som står närmast till hands i sopsorteringen?
- Har du sett Falling Down? En rulle från början av nittitalet. Med Michael Douglas?
- Nä.
- Nähä.
- Vad var det som hände?
- Han fick ett totalbryt.
- Jag menade inte...
- Jag vet.
- Jamen...
- Jag håller ju på.
- Jag tyckte precis att du pratade om en film.
- Det gjorde jag också.
- Ja, men hur vore det om du...okej fortsätt.
- Han är arbetslös och jävligt pressad.
- Vem?
-...skitsamma.
- Du får ju prata så man förstår.
- Jag orkar inte med idioter.
- Idioter?
- Ja.
- Vad menar du?

3 kommentarer:

  1. Härlig dialog om en ickedialog!!

    SvaraRadera
  2. Superbra! Jag skrattade och tänkte på hur det är att hålla förhör. Hemsk gärning, men härlig dialog som utmynnar i INGENTING! Cissi

    SvaraRadera
  3. Bra! Kul! Komplett vansinnig!

    SvaraRadera