tisdag 22 september 2009

Classified Information

(Utmaning 265 Om att veta)

Under en brun frottéhandduk under dynan i hörnet i vardagsrumssoffan ligger tidningar med nakna vuxna som gör DET.
Jag vet det för Gisela tar fram dem ibland när vi är ensamma hemma hos dem.
Vi bläddrar och tittar och pekar. Det känns varmt och tungt mellan benen. En gång kissar jag nästan på mej.
Gisela säger att jag är den enda utom hon själv och hennes pappa som vet att de finns där. För det är deras hemlighet.
Eftersom jag är hennes bästis så jag har fått veta.
Jag har också fått veta hur man kan göra för att bröstvårtorna ska bli hårda. För det har Giselas pappa också visat henne.
Men jag säger inget. Inte till någon.

4 kommentarer:

  1. Gillar kontrasten mellan den barnsligt nyktra tonen och de fruktansvärda frågetecknen kring relationen mellan Gisela och hennes pappa.

    SvaraRadera
  2. du lyckas alltid beröra mig och få mig att fundera, samtidigt som jag funderar vill jag inte hitta det som ska hittas. så otydligt men så tydligt det gillar jag ,,,,

    SvaraRadera
  3. Wow, det tog en texten tog en vändning från lite märklig till otäck. Tycker lätt de kan bli pinsamt att läsa inlägg om tunga ämnen men detta gjorde du riktigt bra.

    SvaraRadera
  4. Huwa...där blev det otäckt och man anar och förstår vad Gisela får utstå.

    SvaraRadera