torsdag 12 februari 2009

090212 Något du (eller din huvudperson) önskade dig hett när du var liten men aldrig fick. Skriv en kort scen om vad som kunde ha hänt om önskningen gick i uppfyllelse.

Rakt ljus hår och slänglugg. Agneta Fältskog hade det. Men inte bara hon - jag uppfattade det som att hela min omgivning var full av flickor och kvinnor som slapp vakna varje morgon med håret i en tilltrasslad härva på huvudet. Men hur hade det gått om just den önskan hade gått i uppfyllelse?

Kammens tänder sitter tätt tätt ihop men glider ändå utan motstånd genom mitt långa blanka ljusa hår, som följer huvudets form utan minsta lock.
Det tar bara någon minut att dra kammen genom håret, sedan ligger det där det ska resten av dagen.

Jag tittar missbelåtet på min spegelbild.

Tar fram locktången som blivit varm nu.

6 kommentarer:

  1. Hahaha visst är det så att man alltid drömmer om något man inte kan få. Avslöjande och rolig text!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Gräset är alltid grönare på andra sidan Då gäller det att komma ihåg att även mitt gräs är någon annans sida av gräset

    SvaraRadera
  3. ja har precis ett sånt rakt och tunnt, ljust hår utan egen volym som alltid faller ner i ögonen och aldrgi håller sig i nån frisyr!!
    alla vill ha nåt annat.
    Bra berättelse.

    SvaraRadera
  4. Avslöjande minst sagt. Men ett avslöjande som är av allmängiltig karaktär. Så där så att man fnissar lite generat över att någon annan har avslöjat ens egen fåfänga. JAg har också lockigt hår. Är aldrig nöjd. Men å andra sidan hade jag spikrakt som ung och fram till 36-årsålder. Jag var aldrig riktigt nöjd då heller. Suck! Cissi

    SvaraRadera