torsdag 2 april 2009

Alicia Dorothea

"Du är så jobbig."

Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra det. Jag hann aldrig börja räkna de negativa orden om mej innan antalet var för stort.

"Du pratar ju hål i huvet på en!"
"Du är ouppfostrad och avbryter."
"Du lyssnar inte."
"Du är slarvig."
"Du sitter aldrig still."
"Du stör de andra."
"Du säger pinsamma saker som gör att man skäms för dej."
"Du blir aldrig färdig med någonting."

Jag är jobbig. Skitjobbig. Det tycker jag också. Ofta. Eller oftast.
Och det blir inte bättre med tiden. Det växer inte bort.
Det sitter inuti mej. Det är en del av mej.
Så tydlig som om den vore en person.

Vid det här laget är jag så van vid den här delen av min personlighet att jag har gett den ett namn: Alicia Dorothea Hedvig Desirée. Det låter så märkvärdigt och fisförnämt. Precis som Hon är.

Hennes behov kommer alltid först.
Allting måste alltid göras på Hennes villkor.
Allting.
Alltid.

(Utmaning 92 Skriv om uppmärksamhet)

1 kommentar:

  1. Det känns som om Alicia Dorothea Hedvig Desirée behöver en varm omfamning! Vill du ge henne det från mig?

    SvaraRadera