söndag 11 oktober 2009

Dressed For Success

(Utmaning 284 Skriv om något du aldrig gjort, som om du kunde det)

Han nobbade mej. Trist på en sån läckerbit, men shit happens.
Jag ler nöjt och förföriskt mot min egen spegelbild innan jag fösvinner ut i natten. Jag har bäddat rent i sängen. Trosan fuktig av förväntan - vem kommer jag att älska med i natt, nu när det inte blir han, som jag hade önskat?
”Mister du en står dej tusende åter”, som min far sa när jag vid sjutton års ålder fick mitt hjärta krossat på allvar för första och enda gången i mitt liv. Jag var en ovanlig tonåring, för jag lyssnade till hans ord och sedan dess är min strategi att leta reda på någon annan att trösta mej med när en relation tar slut eller jag - som nu - helt enkelt får nobben.
Jag är i mitt rätta element. Smeker mej fram bland kropparna i trängseln på krogen. Här känner jag mej trygg. Ljudnivån förhindrar varje seriöst försök till samtal om känslor - enbart kroppsspråk gäller och det behärskar jag till fullo.
En hand på min stjärt. Jag vänder mej om och låter mej omfamnas av en varm, svettig kropp. Bruna ögon som slukar mej, en blandning av öl och whisky i tungornas möte.
När morgonen kommer minns jag inga namn.
Jag är fri.

8 kommentarer:

  1. En väldigt bra text. Hittar ofta en cynisk grundton i dina texter som jag gillar.

    SvaraRadera
  2. "Smeker mej fram bland kroppar" ... "trosan fuktig av förväntningar" ... Här fastnade jag för flera laddade -och fyndiga- formuleringar. För att inte tala om kontrasten mellan att söka en famn och vilja vara fri; t o m fri från minnen. Vilken stark text!

    SvaraRadera
  3. Jag fastnade vid samma rader som Sofie och texten kändes nära och äkta.

    SvaraRadera
  4. Been there, done that. Texten känns mycket äkta.

    SvaraRadera
  5. Lite erotik kan skänka krydda i texter - i synnerhet den icke klassiska sorten.

    SvaraRadera
  6. instämmer helt med de andra skrivpuffarna.

    SvaraRadera
  7. Mycket bra! Gillar hur du ger dig hän åt din "roll"

    SvaraRadera